Informatie over ICAO


De ICAO- of EASA-standards (Europees equivalent) omschrijven de internationale regelgeving voor technische apparatuur en faciliteiten die op de luchthaven mogen worden gebruikt.

De ICAO (International Civil Aviation Organisation) is de organisatie die internationaal bindende normen voor de luchtvaart vaststelt. Relevant voor beacons op voertuigen op luchthavens zijn de eisen voor “mobiele obstakels” volgens de ICAO-norm Aerodromes Annex 14 Hoofdstuk 6.

De norm voorziet alleen de kleuren oranje en blauw. Voor voertuigen van het type C zijn lichtwaarden met een uitstralingshoek tussen -3,5° en +8,5° vereist, evenals een flitsfrequentie in het bereik van 1 tot 1,5 Hz en een maximaal vermogen van 400 cd. De beacons of lichtbalken mogen geen dag/nacht-omschakeling hebben.

 

Hänsch-producten:

Hänsch heeft de volgende type beacons volgens ICAO getest en verklaart dat ze aan de norm voldoen:

/// COMET LED oranje en blauw, blauw/oranje omschakelbaar - in analoog
/// COMET LED oranje en blauw, blauw/oranje omschakelbaar - in CAN447 alleen vaste montage

/// COMET S oranje en blauw - in analoog
/// COMET S oranje en blauw - in CAN447 alleen vaste montage

/// DBS4000 oranje en blauw, blauw/oranje omschakelbaar - alleen in CAN447
/// DBS5000 oranje en blauw, blauw/oranje omschakelbaar - alleen in CAN447

De enkele beacons Comet LED en Comet S zijn getest volgens ICAO als analoge en CAN varianten. De DBS/W 4000 en DBS/W 5000 lichtbalken zijn alleen beschikbaar met CAN-aansturing. Voor CAN-aansturing zijn bedienunits nodig die volgens de ICAO zijn geprogrammeerd. Hierdoor is het mogelijk om te schakelen tussen flitspatronen volgens ICAO en ECE-R65.

Neem gerust contact op met onze verkoopafdeling!